Южна Корея е глобила Google и Meta с общо над 71 млн. долара за събиране на лична информация на потребителите, без тяхното съгласие, с цел изпращане на адаптирани реклами, съобщи АФП.
Разследванията на двата американски технологични гиганта установиха, че те са "събирали и анализирали" данни за своите потребители и са наблюдавали използването на уебсайтове и приложения от тях, съобщи Комисията за защита на личните данни в Сеул.
Данните са били използвани за "извеждане на изводи за интересите на потребителите или са били използвани за персонализирани онлайн реклами", заяви комисията и добави, че нито Google, нито Meta са информирали ясно южнокорейските потребители за тази практика или са получили предварително тяхното съгласие.
В резултат на това на Google беше наложена глоба в размер на 69,2 млрд. вона (49,7 млн. долара), а на Meta - 30,8 млрд. вона (22,1 млн. долара).
"Това е най-голямата глоба за нарушение на Закона за защита на личните данни", се казва в изявление на комисията.
Регулаторните органи заявиха, че по-голямата част от потребителите в Южна Корея - 82% за Google и 98% за Meta - несъзнателно са им позволили да събират данни за използването им онлайн, пише БГНЕС.
"Може да се каже, че възможността и рискът от нарушаване на правата на потребителите са високи", се казва в изявлението.
Снимка: Bloomberg.com
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК