Глобалният недостиг на чипове през последните две години, причинен от пандемичния хаос в предлагането, съчетан с процъфтяващо търсене, превърна обичайната търговия с голям обем и ниски маржове в такава с потенциал за сделки за милиони.
Сроковете за поръчка на автомобилни чипове остават дълги по целия свят. Хиляди хора се фокусират върху Китай, който се превърна в нулева точка за кризата. Останалата част от индустрията постепенно преминава отвъд.
В световен мащаб новите поръчки се изпълняват средно за около година, според проучване на Ройтерс сред петте водещи производители на чипове. За да се противопоставят на свиването на предлагането, глобални автомобилни производители като General Motors Co, Ford Motor Co и Nissan Motor Co се опитват да преговарят директно с производителите и плащат премии, за да получат повече инвентар.
За Китай обаче перспективите са по-мрачни, според интервюта с повече от 20 души, запознати с търговията - производители на автомобили, доставчици и брокери, както и експерти в свързания с правителството автомобилен изследователски институт на Китай CATARC.
Четете повече по темата в investor.bg
Снимка: Bloomberg.com
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК