Американската технологична компания Snap Inc. стартира абонаментен план, който отключва ексклузивни функции в приложението Snapchat срещу месечна такса, превръщайки се в най-новата социална медийна платформа, която търси приходи извън рекламата.
Планът, наречен Snapchat+, ще струва 3,99 долара на месец и ще дава на потребителите достъп до така наречените от компанията ексклузивни, експериментални и предварителни функции, като например индикатор, който показва колко приятели се интересуват от публикуваните истории.
Snap заяви, че функциите ще се развиват с течение на времето и някои от тях в крайна сметка ще станат достъпни за по-широката потребителска база.
"Очакваме с нетърпение да се запознаем с интереса към Snapchat+ от този първоначален старт, докато проучваме тези нови възможности за монетизация", казаха от компанията.
Стартът се случва, след като през последните години Twitter Inc. и Facebook на Meta Platforms Inc. пуснаха подобни абонаментни планове, за да печелят пари от най-запалените си потребители, предлагайки им допълнителни функции.
Snapchat е платформа за ефимерни съобщения с над 300 милиона активни потребители, които могат да обменят снимки и видеоклипове с размер на байтове с други потребители.
Подобно на други компании за социални медии, тя се сблъсква с редица проблеми, като например промените в политиката за защита на личните данни на Apple Inc., които затрудняват продажбата на таргетирана реклама, и войната в Украйна, която накара някои рекламодатели временно да спрат кампаниите си.
Четете повече по темата в investor.bg.
Снимка: Bloomberg.com
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК