Facebook Meta Platforms Inc., Twitter Inc. и други платформи за социални медии се съгласиха да спазват по-строгите стандарти на Европейския съюз за контрол на онлайн публикациите, предлагайки предварителен преглед на вида правила, с които големите технологични компании ще се сблъскат съгласно предстоящия закон за цифровото съдържание, пише The Wall Street Journal.
Представеният в четвъртък кодекс на ЕС за дезинформацията заменя по-ранния доброволен набор от насоки за справяне с онлайн съдържание, което според официалните власти е умишлено невярно или подвеждащо. Длъжностните лица заявиха, че възнамеряват да направят части от новия кодекс задължителни за големите платформи съгласно новия закон - Закона за цифровите услуги.
Съгласно новия кодекс, одобрен от редица компании, включително TikTok на ByteDance Ltd. и Google на Alphabet Inc., от платформите за социални медии се очаква да предприемат мерки за предотвратяване на появата на реклами заедно с това, което се определя като умишлено невярна или подвеждаща информация. От платформите ще се очаква също така да предоставят на потребителите повече инструменти за идентифициране на такова съдържание онлайн.
Платформите, които доброволно са се съгласили да спазват новия кодекс, преди елементите му да станат задължителни, ще трябва да представят първия си доклад, в който да обяснят как са го приложили в началото на следващата година.
Новият кодекс е част от по-широките усилия на ЕС за ограничаване на властта на големите технологични компании - от начина, по който обработват данните на потребителите, през отношението към конкурентите, до действията им по отношение на потенциално вредно съдържание.
Четете повече по темата в investor.bg.
Снимка: Bloomberg.com
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК