След тригодишна пауза в София се проведе 25-ото юбилейно издание на "Международния автомобилен салон". Фокусът на изложението са електрическите и хибридни автомобили.
100 години, след като първите автомобили излизат на пазара, двигателят с вътрешно горене остава в историята, а на преден план излизат електрическите модели.
Костадин Грозданов е един от първите вносители на този вид автомобили в България. Споделя, че държавата ни изостава значително в развитието си в тази насока.
"България изостава значително в изграждането на зарядни станции. България остана една от малкото държави в ЕС, в която няма финансов стимул за закупуване на електрически автомобил", сподели той.
Според евродепутата Петър Витанов България работи усилено за подобряване на всички условия, свързани със закупуването и използването на електрически и хибридни автомобили.
"Трябва намаляване на данъците. Не може данъкът на трошка, която е на 30 годни, да е съвсем малък, а на електрически автомобил, който не цапа, да бъде толкова висок. Румъния дава 10 хиляди евро за електрически автомобил", каза той.
Автомобилният състезател Крум Дончев от години е собственик на електрически автомобил. За него този вид коли вече достига нивото на автомобилите с двигател с вътрешно горене.
"Това е бъдещето. Доказват се вече във всякакъв етап и на всякакви терени, че могат да бъдат абсолютно конкурентоспособни на двигателите с вътрешно горене", смята автомобилният състезател.
Напълно електрическите коли у нас са малко под 4000. Заради високите цени на горивата, в последно време се засилва интереса към хибридните модели.
Вижте повече в репортажа на Михаела Златкова.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК