YouTube винаги може да подобри работата си за борба с дезинформацията. Това заяви главният изпълнителен директор Сюзън Войчицки по време на изказване в рамките на Световния икономически форум в Давос, като изтъкна напредъка на компанията през последните шест години - дори когато в платформата рязко нараснаха лъжите за пандемията Ковид-19 и изборите.
"Винаги ще има стимули за хората да създават дезинформация. Предизвикателството ще бъде да продължим да изпреварваме това и да се уверим, че разбираме какви са тези източници", посочи Войчицки в Давос, цитирана от Bloomberg.
Услугата за стрийминг на видео, собственост на Google, която пък е част от Alphabet Inc., отдавна е подложена на заселени измами и теории на конспирациите. През януари глобална коалиция от проверители на факти написа отворено писмо, в което призова YouTube да предприеме ефективни действия срещу дезинформацията, заявявайки, че компанията до голяма степен избягва проверки въпреки проблемното съдържание, което се появява ежедневно в платформата.
През април в доклад на Градския университет на Ню Йорк и Dartmouth College се констатира, че YouTube е дал възможност на аудитория от възмутени хора лесно и многократно да получава достъп до екстремистко съдържание в платформата.
Войчицки уточни, че не е виждала този доклад, "но със сигурност има много други доклади, които дават добра оценка". Тя допълни, че при прилагането на своите политики, които имат за цел да намалят разпространението на гранична и вредна дезинформация, като същевременно насърчават авторитетните източници, според последните проучвания на YouTube, са пропуснати само около 10-12 видеоклипа с нарушено съдържание на 100 000 гледания на видеоклипове в платформата.
Четете повече по темата в investor.bg.
Снимка: Bloomberg.com
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК