Дъщерната компания на Банка ДСК, ДСК Мобайл и Rakuten Viber стартират партньорство за създаване на нови продукти и услуги, което ще осигури на клиентите на банката подобрено изживяване.
Благодарение на директна интеграция между ДСК Мобайл и Viber, клиентите на Банка ДСК ще получават подробна информация за търговски кампании, промоции и специални оферти, а също така и известия за транзакции. Възползвайки се от възможностите на Viber съобщенията, банката ще изпраща информация на потребителите си на кирилица, с вградени снимки, видеа, активни връзки и емотикони.
Банка ДСК започна поетапно използване на новия си канал във Viber за определени категории като маркетингови съобщения и информация относно минимална сума за погасяване по кредитна карта. До края на годината клиентите ще могат да получават почти всички текстови съобщения от банката в специално създадения, верифициран със син знак канал на Банка ДСК в платформата.
Банката ще продължи да изпраща текстови съобщения също и чрез SMS. Това ще гарантира, че всички нейни потребители ще продължат да получават информация, включително тези, които нямат активиран Viber, както и в случаите, в които клиент няма моментна интернет свързаност на смартфона си (ограничен роуминг трафик в чужбина или друго).
На корпоративни клиенти ДСК Мобайл и Rakuten Viber ще предоставят enterprise ниво за изпращане на бизнес съобщения до техни клиенти. Изградената свързаност между двете компании е гарантирана по всички световни стандарти за криптиране и защита на информацията.
По време на втория етап от партньорството между ДСК Мобайл и Rakuten Viber, ДСК Мобайл ще предоставя дигитални услуги на останалите банки и дружества, част от Банкова група ОТП, част от която е и Банка ДСК, както и на корпоративни клиенти на ОТП в региона на Югоизточна Европа. Тези дигитални услуги ще включват изпращане на бизнес съобщения, изграждане на чатбот платформи и организиране на маркетингови кампании чрез Viber.
„Днес използваме мобилните си устройства за почти всичко в ежедневието ни. Техните екрани са като дистанционни за лесен достъп за изпълнение на многобройни всекидневните задачи. Затова доброто мобилно изживяване е от ключово значение за компаниите и техните клиенти. Партньорството между Банка ДСК и Viber е важна стъпка по пътя на дигиталната ни трансформация, защото създава възможности за по-добро клиентско обслужване“ – сподели г-н Тамаш Хак-Ковач, главен изпълнителен директор на Банка ДСК.
„За много фирми – особено банки и други финансови институции – сигурността и времето за доставка на услугите им са най-важните аспекти, когато избират как да общуват с клиентите си“, казва Кристина Констандаче, главен директор продажби в Rakuten Viber. „Щастливи сме да си партнираме с ДСК Мобайл, за да предоставим на техните партньори и бизнес клиенти сигурно, удобно и богато изживяване за съобщения, чрез бизнес известията на Viber.“
Последните световни доклади показват, че 92,1% от всички хора имат достъп до интернет чрез телефоните си, а средното време, което потребителят прекарва на мобилно устройство е 4 часа и 48 минути дневно. 73% от потребителите предпочитат да общуват с компания, ако могат да изпращат съобщения, вместо да се обадят.
Viber e най-популярната чат платформа в България, като 94% от потребителите на смартфони в страната използват услугата. Броят на извършените обаждания и изпратените съобщения през Viber в България нарасна с 11% през 2021 г., достигайки приблизително 530 милиона обаждания, като само миналата година са изпратени 13 милиарда съобщения.