По време на пандемията YouTube беше един от основните двигатели на растежа на Alphabet, след като много хора бяха залепени за екраните си, докато прекарваха повече време вкъщи. Видео платформата продължи бързата си експанзия и през миналата година, когато икономиката започна да се отваря, а рекламните приходи нараснаха, пише CNBC.
Преди да обяви резултатите си за първото тримесечие, се очакваше Alphabet да отчете 25% растеж на YouTube. В крайна сметка ръстът се оказа с 14%, което допринесе за това компанията да не отговори на очакванията за печалбата и за големия спад на цената на акциите на Alphabet.
Резултатите на YouTube са поредният знак, че пазарът на реклама в дигиталните медии е тежко засегнат от инфлационната обстановка и предвид нарастващите притеснения за макроикономическите условия. Миналата седмица главният изпълнителен директор на Snap Евън Шпигел каза, че първото тримесечие е било предизвикателно за конкурента на YouTube, а компанията даде слаба прогноза за приходите от продажби за второто тримесечие.
Пред YouTube и Snap застава разрастващ се гигант, който завзема пазарния им дял - TikTok. Други големи и малки медийни компании пускат видео и стрийминг услуги, които също се конкурират за вниманието на потребителите.
Четете повече по темата в investor.bg.
Снимка: Bloomberg.com
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК