fallback

Netflix обмисля безпрецедентна мярка, за да намали щетите от войната в Украйна

Платформата може да предложи по-евтин абонамент за стрийминг услуги, които включват рекламни клипове

20.04.2022 | 22:35 Автор: Здравко Черкезов

Войната в Украйна накара платформата Netflix да се изтегли от руския пазар и да блокира акаунтите на руските си клиенти. Това доведе до временен срив в стойността на акциите. Сега компанията обмисля контрамерки, пише DW.

Бумът на стрийминг услугите по време на пандемията от коронавирус нареждаше Netflix сред големите печеливши от кризата. Но сега самата платформа изпадна в криза. За пръв път от 2011 г. потребителите ѝ намаляват. Вероятно е тенденцията дори да се усили. Акционерите са в шок.

За пръв път от повече от десетилетие, лидерът на пазара на стрийминг услуги Netflix премина през тримесечие, в което клиентите ѝ намаляват. В трите месеца от началото на годината бяха загубени около 200 000 платени абонамента, обяви компанията след затварянето на американската фондова борса. Към края първото тримесечие, броят на потребителите в световен мащаб е спаднал до 221,6 милиона.

Оттеглянето от руския пазар

Прогнозите на платформата бяха за 2,5 милиона нови клиенти за същия период. Освен конкурентния натиск, войната в Украйна също оказа влияние върху резултатите на компанията. Инвеститорите реагираха с огромно разочарование. Цената на акциите беше подложена на силен натиск след официалното затваряне на търговията във вторник, като на моменти спадът беше с повече от 25 процента.

В началото на пандемията Netflix се числеше към големите печеливши от кризата, но междувременно започна да изпитва трудности на „Уолстрийт“. От началото на годината цената на акциите спадна с повече от 40 процента. Резултатите от тримесечието удариха силно стойността на акциите и на други доставчици на стрийминг услуги, като Walt Disney, Roku и FuboTV.

Компанията обвини за слабите си резултати основно изтеглянето от Русия, където бяха деактивирани всички акаунти на клиенти, като мярка срещу руската агресия в Украйна. Компанията обяви, че заради това през тримесечието са били загубени около 700 000 абоната. Без този ефект компанията е очаквала увеличение на своите потребители с половин милион.

Платформата за стрийминг поясни още, че резултатите са се влошили и от многократното използване на едни и същи клиентски акаунти, тъй като много абонати споделят паролите си. Според изчисленията на компанията около 100 милиона домакинства в целия свят използват услугата ѝ без да плащат за това.

Мрачни бизнес перспективи

Но най-големият шок за финансовите пазари бяха прогнозите за бъдещия бизнес. Особено зле бе прието предвиждането, че Netflix очаква нова загуба на абонати и през текущото тримесечие. Причината е по-силната конкуренция в областта на стрийминга. Предвижданията са за дори по-голям отлив - около два милиона клиентски акаунта.

Същевременно Netflix подготвя силни собствени продукции с нови сезони от хитови сериали като "Stranger Things" и първокласни ленти като "The Gray Man", където участва холивудската звезда Райън Гослинг. С цел да възстанови растежа си, платформата може дори да наруши едно от най-големите си табута и в бъдеще да предложи по-евтин абонамент за стрийминг услуги, които включват и рекламни клипове. Досега компанията никога не е допускала подобна стъпка.

Снимка: Bloomberg L.P.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от Техно
fallback