Борбата на автомобилните производители с проблемите във веригата за доставки продължи и през първото тримесечие, тъй като всички големи производители, които съобщиха за продажбите си, отбелязаха рязък спад през периода. General Motors Co., който миналата година загуби короната по продажби в САЩ, отново се нареди зад Toyota Motor Corp., пише Bloomberg.
Недостигът на полупроводници и пандемичните сътресения все още тежат на индустрията, която сега е изправена пред допълнителни предизвикателства, свързани с войната в Украйна, нестабилните цени на горивата и трудните за намиране материали за батерии и други компоненти. Това пречи на производството и оставя празни търговските площи в САЩ.
Според средната прогноза на осем пазарни изследователи, анкетирани от Bloomberg, автомобилните производители вероятно ще реализират сезонно изгладени продажби от около 13,2 млн. нови автомобила на годишна база през март, което е с 26% по-малко в сравнение с предходната година.
Toyota, която изпревари GM през последното тримесечие на 2021 г. като продавач №1 в САЩ, запази короната си в началото на 2022 г. въз основа на първоначалните отчети. За това допринесоха по-големите наличности, по-малкият брой опции за оборудване и голямата зависимост от хибридните модели. Потребителите се насочиха към хибридите и електромобилите на фона на покачващите се цени на бензина.
Друг е въпросът дали купувачите действително могат да получат това, което търсят. Много производители трябваше да забавят производството си поради проблеми с веригата за доставки, което означава, че потребителите трябва да чакат по-дълго за предпочитания от тях модел автомобил, да платят по-високи цени или да си купят нещо съвсем друго.
Четете повече по темата в bloombergtv.bg
Снимка: Bloomberg.com
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК