Японският технологичен гигант Sony продължава стратегията си на преструктуриране, с която се опитва да излезе отново на печалба. Въпросът е дали изпълнителният директор Казуо Хираи ще успее да спечели доверието на инвеститорите.
В последните му изяви на акционерни събрания и в медийни коментари Хираи активно изпращаше послание „Дайте ни време, за да изпълним стратегията си", отбелязва анализаторът на Bloomberg Television Зеб Екърт.
Акциите на компанията от началото на 2014 падат с 12%, като Sony прогнозира шеста поредна загуба за последните 7 години. От друга страна, разходите по преструктурирането вероятно ще надхвърлят милиард и 300 милиона долара само за тази година, отбелязва Екърт.
„Все пак Казуо Хираи успя да постигне доста неща, които се признават и от експертите. Успя да продаде част от активите в производството на телевизори и компютри, макар че ще отнеме още доста време и средства, за да се освободи изцяло от PC поделението.
Sony има успех и с телефоните Xperia, които отчитат ръст в продажбите в рамките на 39 млн. единици за 2013. Успя да свие разходите във филмовата и музикалната сфера с 250 милиона долара. И естествено трябва да споменем Playstation 4 с над 7 милиона са продадените конзоли за миналата година. Анализаторите се надяват, че Хираи ще продължи с реформите, но както знаем инвеститорите обикновено не са заредени с много търпение и биха искали да видят печалби. А Sony не са реализирали такива напоследък," коментира анализаторът на Bloomberg.