fallback

YouTube промени плановете си да създава оригинални програми

Ще се фокусира върху милионите създатели на видеоклипове, които пълнят платформата със съдържание

19.01.2022 | 17:25 Автор: Жаклина Иванова

YouTube на Google се отказва от плановете си да създава оригинални програми и се фокусира върху милионите създатели на видеоклипове, които пълнят платформата със съдържание, пише Wall Street Journal.

Главният бизнес директор Робърт Кинкъл заяви, че услугата ще инвестира в програми за пазаруване на живо, в Black Voices Fund и YouTube Shorts, която е конкурент на TikTok. Ръководителят на YouTube Originals Сюзан Даниелс ще напусне компанията през март.

Google отдавна предприе подхода опит-грешка за бизнес начинанията си, като похарчи милиони в различни посоки – електронна търговия, гейминг и социални мрежи, а в крайна сметка после ги изостави. Това е част от философията на компанията за пренасочване на голяма печалба от проучвания в нови продукти, за които се надява, че ще ѝ помогнат да диверсифицира отвъд рекламния ѝ бизнес, който носи около 80% от общите ѝ приходи от продажби.

В случая с YouTube услугата привлича милиарди зрители с видеата, качвани от инфлуенсъри и други потребители, но никога не се разви като място за оригинално съдържание.

YouTube Originals беше създадено през 2016 г., когато Netflix привличаше абонати със силни оригинални продукции като "The Crown". За да води това начинание, компанията нае Даниелс - телевизионен ветеран и бивш президент на Lifetime Networks. Нейно знаково шоу вдъхна нов живот на филмите за Karate Kid. Става дума за "Cobra Cai", който разглежда случилото се, след като главният герой Даниел е пораснал. Първите два сезона се появиха в YouTube, преди да се преместят в Netflix.

Четете повече по темата в investor.bg.

Снимка: Bloomberg.com

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от Техно
fallback