Google години наред е заблуждавала издатели и рекламодатели относно цените и процесите на рекламните си търгове, като е създавала тайни програми, които са намалявали продажбите на някои компании, докато са увеличавали цените за купувачите, става ясно от нови твърдения в съдебен иск. Това каза в своя технологичен коментар за Bloomberg TV Bulgaria Бойчо Попов, гл. редактор на Investor.bg, .
Междувременно Google прибира разликата между сумата, за която е казала на издателите и рекламодателите, че струва една реклама, и е използвала паричния резерв, за да манипулира бъдещи търгове и да разшири цифровия си монопол, се твърди в новия иск.
В документите се цитира вътрешнофирмена кореспонденция, в която служителите на Google заявяват, че някои от тези практики са равносилни на разрастване на бизнеса чрез "вътрешна информация".
Google, част от Alphabet Inc., заяви, че възнамерява да подаде молба за отхвърлянето на иска през тази седмица. Говорител на компанията заяви, че искът е "пълен с неточности и няма правни основания". Той добави, че "рекламните технологии помагат на уебсайтовете и приложенията да финансират съдържанието си и дават възможност на малките предприятия да достигат до клиенти по целия свят. В областта на онлайн рекламата съществува силна конкуренция".
Четете повече по темата в bloombergtv.bg
Снимка: Bloomberg.com
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК