fallback

Добре дошли в света на лукса - все повече скъпи марки атакуват метавселените

Новото царство обещава да им помогне да увеличат продажбите си

26.12.2021 | 21:35 Автор: Жаклина Иванова

Време е да се приготвяте за купон - слагате шапката си Balenciaga и часовника Rolex Daytona и замятате чантата си Louis Vuitton през рамо. Това обаче не е блясък в истинския живот. Всичко това са виртуални аксесоари, носени от вашето виртуално аз, което е напът да бъде телепортирано в метавселената.

Добре дошли в новия свят на лукса, където аватари носят чанти Gucci, които не са кожени аксесоари, а незаменими токени (NFT), пише Андреа Фелстед от Bloomberg.

Най-големите дизайнерски групи се борят с това как да подходят към виртуалната и разширената реалност на метавселената. Новото царство обещава да им помогне да увеличат продажбите си и да си спечелят по-млади фенове. То може и да ограничи риска срещу усилията на Китай за "общ просперитет", тъй като за правителството може да се окаже по-трудно да се справи с прахосничеството в един друг свят.

Засега компаниите за луксозни стоки се насочват основно към големи платформи за игри. Може би най-известно е сътрудничеството между Balenciaga и Fornite, които продават "скинове" - виртуални дрехи и аксесоари за аватари - на цени от под 10 долара, както и колекции в реалния живот от тениски, шапки и горнища, струващи много повече. Брандът на Kering толкова харесва виртуалната мода, че създава отделно бизнес звено, което да проучва възможностите в метавселената.

И далеч не е единствен. Moet и Hennessy на LVMH, Louis Vuitton, Burberry, Moncler, Ralph Lauren и Gucci на Kering участват в подобни сътрудничества с игри. Макар че не е луксозен бранд, Zara на Inditex също прави първите си стъпки в метавселената през платформата Zepeto.

Четете повече по темата в investor.bg.

Снимка: Bloomberg.com

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от Техно
fallback