Какво се крие зад призива на Instagram да си направим още един профил?

Ако двата акаунта не са свързани, потребителят може да изтрие единия

17.12.2021 | 10:46 Редактор:
Какво се крие зад призива на Instagram да си направим още един профил?
Какво се крие зад призива на Instagram да си направим още един профил?

Без да вдига много шум, тази година Instagram пусна изскачащо съобщение, което насърчава потребителите "да опитат нов акаунт". Според уведомлението това ще помогне на хората "да са в крак с по-малки групи от приятели" и по-лесно да разглеждат неща, свързани с интересите им.

Изскачащото съобщение излиза при потребителите с един акаунт, когато задържат пръста си върху иконата за профила в долната част на приложението, или натиснат потребителското име на профила си. Само с няколко команди те могат да си направят втори акаунт, без да влизат в съществуващия такъв, пише Wall Street Journal.

Потребителите имат избор дали да свържат двата профила, като вторият се смята за продължение на първия - по начина, по който се добавя нов зрителски профил в Netflix - или като напълно отделен акаунт с нови данни за влизане в него, твърди говорителят на Meta Platforms Кристин Пай.

Това определя дали Instagram ще брои един активен потребител или няколко. Ако двата профила не са свързани, потребителят може да изтрие единия, без това да повлияе по някакъв начин на другия.

Навсякъде по света ползите и недостатъците на социалните мрежи са обект на дебати. Ако социална медия, и Instagram в частност, може да бъде обвинявана за нарастващите тревожност и депресия, дали един втори профил би подобрил нещата или би ги влошил? И създаването на втори акаунт дали е по-лесно от това да се почисти един профил от напълно непознатите, от отдавна забравени интереси и реклами, които не означават нищо за потребителя?

Пай не казва кога компанията е пуснала този инструмент, нито колко души са си направили нови профили. Анализатори твърдят, че този ход е реакция на потребителите, променящи как избират да общуват онлайн - от публични, жадни за харесвания публикации, до по-лични дискусии сред по-малки групи. А по думите им Instagram и Meta, преди известна като Facebook, се възползва от по-голямата ангажираност (и рекламни приходи) сред хората, които може да са станали апатични.

Четете повече по темата в investor.bg.

Снимка: Bloomberg.com

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК