Британските министри са били информирани, че трябва да държат технологичните компании отговорни, ако показват подвеждащи реклами.
Медийният регулатор Ofcom трябва да санкционира интернет компании, които многократно хостват платена реклама, която води до измами или дезинформация. Това става ясно според доклад от 194 страници, публикуван във вторник от междупартиен комитет от законодатели.
Докладът настоява за десетки ревизии на предстоящия законопроект за онлайн безопасността на Обединеното кралство. Той представлява широк набор от мерки насочени големите технологични компании.
Председателят на комисията Деймиън Колинс се надява, че законът ще укроти "Дивия запад" в онлайн пространството, който позволява на технологичните компании да печелят за сметка на благосъстоянието на хората.
Това е един от първите опити в света за изготвяне на законодателство и предпазни мерки за справяне с разпространението на незаконно и вредно съдържание, хоствано от компании като собственика на Facebook Meta Platforms Inc.
Четете повече по темата в bloombergtv.bg.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК