Летящите автомобили се разглеждат като бъдещето на автомобилната индустрия, но е добре документиран факт, че те са изобретени още преди 70 години.
Макар и да изглежда като изключително невероятен сценарий, тогава са построени два прототипа летящи коли. Легендарният писател Жул Верн пише за превозни средства, които могат да служат като кола, лодка и самолет в едно. Идеята била малко повече от научна фантастика в този момент, но все пак заинтригува инженери, дизайнери и производители.
Convair Model 118 бил прототипът на летяща кола, която имала потенциал да промени начина, по който работи автомобилната индустрия. Първият прототип претърпял лека катастрофа поради недостиг на гориво, но все пак имал няколко успешни полета. Вторият прототип е построен с части от първия. Вторият тестов полет довел до смъртта на пилота, а проектът загубил инерция и бил прекратен.
Летящата кола е доказателство за факта, че вече опитахме късмета си в привидно футуристична технология. Въпреки колебливото начало и проблемите, инженерите не са се отказали и до ден днешен се стремят да създават машини, които да превръщат фантазията в реалност.Какво правят руснаците по това време? Антонов А-40 КТ (Крылья Танка) е съветски прототип на планиращ летящ танк. През 30-те години на XX век добива популярност идеята за спускане на десантни танкове и други бронирани военни машини в тила на врага.
Десантен танк, чиято цел е била да бъде теглен от моторен самолет до 20 – 25 км от мястото на приземяване, след което да бъде откачен, да планира безшумно и да се приземи в тила на врага, за да окаже подкрепа на десантни или партизански части.
Конструиран от дърво и плат с опашка, поддържана от две рамена, който е монтиран на танк Т-60. Прототипът на този танк е тестван през 1942 г. но се оказал неработещ. Причината за неуспеха се криела в липсата на достатъчно мощен теглещ самолет.Амбициите на руснаците обаче са далеч над това да се качи танк в небето. Това става особено ясно през 1988 г., когато е първият полет на Ан-225. Самолетът носи името на Олег Антонов, въпреки че той умира една година преди началото на проекта.
Максималната товароспособност на "Мрия" 275 т, с което той е най-тежкотоварният летателен апарат, строен някога с 16 колесника. Основната причина за създаването на Ан-225 е необходимостта от транспортиране на Буран – съветската совалка, създадена в периода на Студената война.След разпада на СССР и след години престой на земята самолетът е основно реконструиран. През 2001 г. извършва своя повторен "първи" полет. След тази дата той се използва от украинската компания "Авиолинии Антонов" основно за изпълняване на поръчки за превозване на извънгабаритни и тежки товари.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК