Марк Зукърбърг се дистанцира от себе си. Той подрязва корените на компанията, на която стана съосновател през 2004 г. и в която работи до днес, и ѝ дава ново име. В бъдеще Facebook ще стане Meta. Facebook ще бъде само един продукт сред многото под Meta-чадъра, макар и все още много значим.
С избора на новото име Зукърбърг отдаде почит на мотото на Баухаус - "по-малкото е повече". И въпреки новото по-кратно име Meta концернът наистина не става по-минималистичен. Колегите от Силициевата долина от Alphabet, известна преди като Google, изглеждат направо бъбриви с осемте си букви срещу четирите на Зукърбърг. А зад Meta има и послание: Зукърбърг може вече да не е шеф на посивяла социална мрежа със съмнителна репутация. Той и групата му се стремят към така наречената "метавселена".
Facebook вече не дефинира бизнеса на интернет гиганта по подобен начин, както преди, и има много други продукти като Instagram или WhatsApp. Едноименната услуга Facebook обаче дефинираше и по-голямата част от противоречията, свързани с компанията, включително настоящата афера с "доносниците" (разобличителите). Разкритията, направени от бившата колежка Франсис Хаугън, предизвикват доста шум. Основното ѝ твърдение е, че Facebook знае много за рисковете от вредното съдържание на своите платформи, но прави малко за премахването му - заради алчността си за печалбатa.
Но документите разкриват и компания, чиято култура очевидно е ерозирала през годините. Недоволни служители напускат Facebook, останалите критични гласове не се чувстват чути. Във вътрешнофирмени доклади те изразяват загриженост относно влиянието на Facebook върху екстремистки бунтове, протести срещу расизма и нарастващата дезинформация около изборите и пандемията на коронавируса.
Четете повече по темата в investor.bg.
Снимка: Bloomberg.com
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК