За компанията майка на гиганта в уеб търсенето Google пандемията досега работеше като пакет от икономически стимули: милиарди хора по света трябваше да дигитализират живота си почти напълно – от днес за утре. Независимо дали на работа, на почивка или при пазаруване: през последните две години почти никой не се справяше без уеб търсене, видео услугата YouTube или различните офис приложения.
И дори след като пандемията отшумя на някои места, бумът продължава. Главният изпълнителен директор на Alphabet Сундар Пичай отново успя да представи силни резултати за третото тримесечие. В сравнение с предходната година приходите на групата от Маунтин Вю са се увеличили с 41% до почти 65,1 млрд. долара.
Приходите за третото тримесечие, с изключение на плащанията към партньорите по дистрибуция, са за около 53,6 млрд. долара, съобщи компанията във вторник в изявление. Приходите от реклами в YouTube и продажбите на Google Cloud не отговориха на прогнозите на анализаторите, което доведе до обезценяване на акциите с около 1% в следборсовата сесия. За годината обаче има ръст от цели 59%.
Печалбата също се е увеличила с повече от 68 на сто до 18,9 млрд. долара. Рекламният бизнес допринесе за по-голямата част от продажбите - с 53,1 млрд. долара.
Четете повече в investor.bg
Снимка: Bloomberg.com
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК