Чат услугата WhatsApp на Facebook пусна нова функция, която за първи път позволява търсенето на компании в приложението, обяви компанията пред Ройтерс.
Тестът в Сао Пауло, Бразилия, който дава на потребителите на WhatsApp да намират магазини и услуги през директория в приложението, е най-новата функция, част от опитите на Facebook да засили онлайн търговията в своите платформи.
"Това може да стане основен начин, по който хората започват търговски процес в WhatsApp", коментира вицепрезидентът по бизнес комуникациите във Facebook Мат Идема.
За разлика от Facebook и Instagram, WhatsApp не включва реклами в приложението си. Идема твърди, че преди това бизнесите са промотирали номерата си в WhatsApp на опаковки или уебсайтове, или използвайки реклами във Facebook, така че да насочат потребителите си към чат в услугата.
WhatsApp има все повече бизнес потребители със специализирано приложение за малки фирми и тип софтуерен интерфейс за по-големи бизнеси за свързване на техните системи, което генерира приходи.
Докато онлайн търговията продължава да процъфтява по време на пандемията от Ковид-19, Facebook залага на опции за пазаруване в своите приложения. През юни Зукърбърг обяви, че функцията Shops на Facebook ще се разшири и до WhatsApp в няколко страни. През последните години WhatsApp също пусна няколко инструмента като продуктови каталози и колички за пазаруване.
Твърди се, че новият тест ще включва няколко хиляди фирми в категории като храна, търговия на дребно и местни услуги в определени квартали на Сао Пауло.
Четете повече по темата в investor.bg.
Снимка: Bloomberg.com
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК