През септември миналата година облачното звено на Google се опита да използва изкуствен интелект, за да помогне на финансова фирма да реши на кого да отпуска пари, разказва "Ройтерс".
Фирмата отхвърля идеята на клиента след седмици на вътрешни дискусии, определяйки проекта като етично проблематичен, тъй като AI технологията може да възпроизвежда и ползва предразсъдъци на расов и полов принцип.
От началото на миналата година Google също блокира новите функции за изкуствен интелект, анализиращи емоциите, страхувайки се от грешки в анализа заради културни различия, докато Microsoft ограничава софтуера, имитиращ гласове, а IBM отхвърли заявката на свой клиент за усъвършенствана система за разпознаване на лица.
Всички тези технологии бяха ограничени от групи от ръководители или други лидери, според интервюта с ръководители групи за AI етика в трите технологични гиганта.
Тези процеси отразяват зараждащия се в цялата индустрия стремеж за баланс между доходоносните системи за изкуствен интелект с по-голямо внимание към социалната отговорност.
"Има възможности и вреди, и нашата работа е да увеличим максимално възможностите и да намалим вредите до минимум", каза Трейси Пицо Фрей, която е член на два комитета по етика в Google Cloud като неин управителен директор за отговорен AI.
Дискриминация и културни различия
Технологичните компании признават, че когато само преди пет години са стартирали услугите си за изкуствен интелект, като чатботове и маркиране на снимки, е имало малко етични гаранции - всякакви проблеми със злоупотреба или пристрастни резултати са били разрешавани с последващи актуализации.
Но тъй като политическият и обществен контрол върху недостатъците на AI нараства, Microsoft през 2017 г. и Google и IBM през 2018 г. създадоха комитети по етика, които да наблюдават новите услуги от самото начало.
Четете повече по темата в BloombergTV.bg
Снимка: Bloomberg L.P.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК