Разследване: ТikTok рекламира секс, наркотици и алкохол на малолетни

Съдържанието, което се показва на потребителя, се настройва въз основа на предишни търсения и гледания

09.09.2021 | 23:00 Редактор:
Разследване: ТikTok рекламира секс, наркотици и алкохол на малолетни
Разследване: ТikTok рекламира секс, наркотици и алкохол на малолетни

Алгоритъмът, който социалната мрежа TikTok използва, за да реши какви видеоклипове ще виждат потребителите, популяризира сексуално съдържание, наркотици и алкохол при деца на 13-годишна възраст, разкри разследване.

Като част от разследването на Wall Street Journal, журналист на медията се регистрира като "13-годишен потребител", и почти веднага приложението му предлага да гледа клипове, включително и такива с откровено порнографско съдържание.

Съдържанието, което се показва на потребителя, се настройва въз основа на предишни търсения и гледания, както и най-често гледаните типове съдържание или това, за което потребителят прекарва най-много време в гледане.

Колкото повече потребителят прекарва време в гледане на сексуални клипове, толкова повече такова съдържание му се показва, независимо от 13-годишната му възраст.

От ръководството на TikTok признават, че в момента системата не прави разлика между видеоклиповете, които се показват на възрастни, и тези на деца.

Така в един от фалшивите профили на журналистите, представили се за 13-годишно дете, са показани 569 видеоклипа за употребата на наркотици, включително препратки към пристрастяването към кокаин и метаамфетамини, както и рекламни видеоклипове за онлайн продажби на наркотици, информира БГНЕС.

На същите тийнейджърски профили са показани и над 100 видеоклипа, популяризиращи порнографски сайтове и секс магазини от акаунти, обозначени само като за възрастни.

Репортерите на вестника са сигнализирали на TikTok за почти 1000 видеоклипа, показващи наркотици, порно и друго неподходящо съдържание за възрастни, които са били показани на деца между 13 до 15 годишна възраст. От тях 255 са били премахнати скоро след изпращането им до платформата, собственост на китайска компания.

Съгласно условията за ползване на TikTok, потребителите трябва да са на поне 13 години, а ако са под 18 години, се нуждаят от родителско разрешение - с родители, които могат да управляват времето на екрана и настройките за поверителност за децата си в приложението.

Снимка: Bloomberg.com

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК