Броят на заразените с Ковид-19 в Малайзия нараства, заплашвайки да увеличи недостига на полупроводници и други компоненти, които засягат производителите на автомобили в продължение на месеци, пише Bloomberg.
В исторически план държавата от Югоизточна Азия нямаше такова значение за веригите на доставки на технологии, колкото Тайван, Южна Корея или Япония. Но през последните години Малайзия се очерта като основен център за тестване и опаковане на чипове, а Infineon Technologies, NXP Semiconductors и STMicroelectronics са сред ключовите доставчици, работещи там.
Сега броят на случаите на Ковид-19 в страната расте, което застрашава плановете за премахване на блокадите и възстановяване на пълния производствен капацитет. Седемдневната средна стойност на докладваните дневни нови случаи надхвърли 20 000 спрямо малко над 5000 в края на юни.
Миналата седмица Ford Motor заяви, че временно ще спре производството на своя популярен пикап F-150 в завод в Съединените щати поради недостиг на части, свързани с полупроводници, в резултат на пандемията от Ковид-19 в Малайзия.
Властите в страната се борят да овладеят огнището и предоставиха изключения на някои производители в опит да поддържат икономиката. На въпросните компании е позволено да продължат да работят с 60% от работната си сила по време на блокадите през юни, а когато над 80% от работниците им са напълно ваксинирани, ще могат да се върнат към 100% работен капацитет. На 23 август броят на регистрираните новозаразени спадна до 17 672.
Но ситуацията на място остава нестабилна. Фабриките трябва да затворят врати напълно за две седмици за дезинфекция, ако повече от трима работници се заразят с Ковид-19 съгласно неофициални указания. Делта вариантът се оказва особено заразен и разпространението му е трудно за овладяване.
Четете повече по темата в investor.bg.
Снимка: Bloomberg.com
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК