След седмица на засилени критики заради планираната нова система за откриване на изображения със сексуално насилие над деца Apple Inc заяви, че ще търси само снимки, които са били маркирани от центрове за информация в много страни, предава Ройтерс.
Тази промяна, както и други, предназначени да успокоят защитниците на неприкосновеността на личния живот, бяха подробно разказани пред репортери на безпрецедентен четвърти брифинг след първоначалното обявяване на инициативата осем дни преди началото на плана за наблюдение на клиентските устройства.
След като по-рано от компанията отказваха да кажат колко съвпадащи изображения на телефон или компютър ще са необходими, преди операционната система да уведоми Apple за човешки преглед и евентуален доклад пред властите, ръководителите заявиха в петък, че ще започнат с 30, въпреки че броят може да намалее след време, докато системата се подобрява.
Apple също така заяви, че за изследователите ще бъде лесно да се уверят, че списъкът с идентификатори на изображения, търсени на един iPhone, е същият като списъците на всички други телефони, като се стреми да облекчи опасенията, че новият механизъм може да се използва за таргетирано следене на хора. Компанията публикува дълъг документ, в който обяснява как е действала при потенциални атаки срещу системата и се е защитавала срещу тях.
Apple призна, че не се е справила добре с комуникирането на програмата, което е предизвикало реакция от влиятелни групи – както политици, така и технологични лидери и дори от редиците на собствените ѝ служители, загрижени, че компанията застрашава репутацията си по отношение на защитата на поверителността на потребителите.
Концернът отказа да каже дали тази критика е променила някоя от политиките или софтуера, но заяви, че проектът все още е в процес на развитие и трябва да се очакват промени.
Apple заяви през миналата седмица, че ще проверява снимките, ако те се съхраняват в онлайн услугата iCloud, като добави по-късно, че ще започне само със САЩ.
Четете повече по темата в investor.bg.
Снимка: Bloomberg.com
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК