Повече от една пета от всички електрически коли, внесени в Русия между януари и май, са продадени в Хабаровск, малък град в източната част на страната.
В целия град превозните средства са паркирани по улиците и в дворовете на къщите. Хората дори провесват контакти през терасите си, за да заредят своите превозни средства, изтъква Унагаев.
Москва, където живеят два пъти повече хора, отколкото в цяла Източна Русия, е отговорна за едва 14% от продажбите на електромобили за периода, информира bloombergtv.bg.
Източна Русия се радва и на евтина електроенергия, която се субсидира покрай общите регионални икономически стимули. В същото време недостатъчния производствен капацитет на местните петролни рафинерии води до по-високи цени на дестилатите - над средното ниво за страната. Средната икономия от употребяван Nissan Leaf в Далечния изток е около 40 000-50 000 рубли годишно, според Vygon Consulting, по-малко от разходите за шофиране на Лада Гранта. Става въпрос за проста математика, изтъква от своя страна 41-годишната Олга Иванова, ръководител на строителна фирма в Иркутск, Източен Сибир. тя плаща по около 500 рубли (7 долара) за електроенергия, за да задвижва своя електромобил. Разходите за бензин за втората кола на семейството ѝ достигат близо 10 000 рубли на месец.Снимка: Bloomberg.com
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Останете информирани с Bulgaria ON AIR и в канала ни в Google News Showcase.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Тагове: