Големият бум на бизнеса на технологичните компании, предизвикан от пандемията, е към своя край, пише Стив Ковач за CNBC.
След като записаха впечатляващ растеж през 2020 г., докато повече хора се насочиха към технологиите, за да работят и играят от вкъщи по време на блокадите, компании от Apple до Roku сега предупреждават, че партито скоро ще приключи.
Като цяло технологичните компании надминаха очакванията на анализаторите за финансовите им показатели за второто тримесечие, но инвеститорите все пак оказаха натиск върху цените на акциите им след по-слабите от очакваното прогнози за настоящото тримесечие. Компанията майка на Google – Alphabet, беше най-явното изключение в случая.
Най-големите технологични компании все още очакват добър растеж през третото тримесечие, но предупредиха, че вече не могат да предложат огромния ръст, който видяхме през миналата година. Изглежда всичко това е свързано с факта, че хората се отдръпват от технологиите и се насочват към живота извън вкъщи, докато икономиките се отварят, а броят на ваксинираните срещу Ковид-19 нараства.
Докато сезонът на отчетите се насочва към своя финал, ето какво научихме за приключването на пандемичния бум в технологичния сектор.
Roku записа огромен спад на стрийминга и се сблъска с проблеми с веригата на доставките. Цената на акциите на Roku спадна с 6% в четвъртък сутринта, след като компанията посочи в отчета си, че общият стрийминг в платформата ѝ се е свил с 1 млрд. часа спрямо предходното тримесечие. Освен това компанията заяви, че хардуерните маржове са намалели значително, защото се е изправила пред предизвикателства с веригата на доставките.
Etsy отчете спад на продажбите на предпазни маски и предупреди, че растежът ѝ ще се забави. Освен това компанията надмина очакванията за резултите за второто си тримесечие. Но инвеститорите я наказаха на борсата, защото прогнозата ѝ за текущото тримесечие предполага, че предизвиканият от пандемията бум на онлайн търговията стихва. Компанията започна да изключва продажбите на маски, когато говори за определени резултати – знак, че продажбите на маски са спаднали с вдигането на част от мерките в САЩ.
Четете повече по темата в investor.bg.
Снимка: Bloomberg.com
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК