Facebook вече няма да позволява на рекламодателите да таргетират хора под 18-годишна възраст на база на интересите им или на тяхната активност в други сайтове, обяви социалната мрежа, цитирана от Ройтерс.
Промените означават, че рекламодателите във Facebook, Messenger и Instagram скоро ще могат да насочват реклами към децата под 18 години само по възраст, пол или локация. В публикация в блога си Instagram посочва, че прави промените, защото се е съгласила със защитници на правата на подрастващите, че младите хора може да не са подготвени да вземат решения за таргетирането.
Когато се присъединяват към Instagram, потребителите на Instagram под 16-годишна възраст ще си създават профил, който по подразбиране ще е поверителен. Целта е да се избегнат нежеланите контакти с възрастни. Все пак ще остане опцията за прехвърляне към публичен акаунт, а настоящите потребители могат да задържат акаунтите си видими за останалите.
Подходът на Facebook към по-младите потребители е обект на внимание, след като американските власти и прокурори отправиха критики към плана на компанията да създаде версия на Instagram за деца под 13 години. По-рано тази година група от над 40 щатски прокурори написа писмо до главния изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг, призовавайки го да се откаже от тази идея.
Днес компанията заяви, че работи по "Instagram преживяване за тинейджъри". Преди пък е споделяла, че идеята за фокусирано върху младите приложение ще даде на родителите по-голяма прозрачност и контрол върху това какво правят децата, които искат достъп до Instagram.
Четете повече по темата в investor.bg.
Снимка: Bloomberg.com
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК