Социалните медии се появиха като странност прераснаха в мощна глобална сила, способстваща едновременно за формиране на общественото мнение и инструментализиране от националните правителства за формиране на отношенията между тях и вътре в тях.
В допълнение, компаниите за социални медии се превърнаха в огромни икономически сили, оформящи начина на работа на икономиките. Този процес тече от години и сега стигна до точката, в която президенти се изправят срещу компаниите зад социалните медии като врагове, потенциално по-мощни от тях. Това също не е новост, но е много по-голям проблем от всякога, пише Джордж Фридман в цитиран от БГНЕС анализ за Geopolitical Futures.свързани
Тъй като се е утвърдил като пазител на истината, върху него се оказва натиск от страна на президента, който твърди, че тъй като твърденията срещу ваксинацията са лъжа, Facebook не трябва да публикува статии за това. Проблемът е, че лъжата за един човек е разкрита истина за друг, дори когато този човек е президент. Facebook се вкара в заплетена мрежа, изтъкана от действията му да съди за истината и лъжата.
Натискът е да не се премахват социалните медии, а да се изключат онези, които влиятелните хора смятат за идиоти. След време ще има закони, забраняващи глупавите идеи. Но проблемът е, че правителство, което реши, че движението срещу ваксините е лоша идея, ще взема решения за това кое е вдъхновяващо и кое е идиотско, и това е последното нещо, което основателите искат. Те искат обществото, а не правителството, да контролира идиотщините.Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Останете информирани с Bulgaria ON AIR и в канала ни в Google News Showcase.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Тагове: