Германската автомобилна група Volkswagen отчита 165-процентно увеличение на доставките на изцяло електрически превозни средства в глобален мащаб през първата половина на годината, подкрепена най-вече от търсенето в Европа, съобщава Automotive News Europe.
Доставките на електромобили от марките Volkswagen, Audi, Porsche и Skoda нарастват до 170 939 броя от 64 462 броя за същия период преди година.
Европа остава най-силният пазар на групата по отношение на електромобилите с продажби от 128 078 броя, което представлява годишен ръст от 156%. Пазарите в САЩ и Китай остават на съответно второ и трето място. Продажбите на американския пазар нарастват с 321% до 18 514 броя, докато тези в Китай отчитат ръст от 110 на сто до 18 285 броя.
Директорът по продажбите във Volkswagen Group Кристиян Далхайм заяви, че концернът очаква продажбите в Китай да отчетат значителен растеж през третото тримесечие от пускането в продажба през на 7-местния електрически кросоувър ID.6 през юни.
Първият електромобил от ново поколение на Volkswagen, компактният хеджбек ID.3, беше пуснат в продажба в Европа още миналата година. Неговият дебют беше последван от търговската реализация на ID.4, който се продава също и в САЩ и Китай от март.
Доставките на електромобили на едноименната марка Volkswagen нарастват със 182% до 92 859 броя през първото полугодие. При Audi продажбите на електрическите e-tron и e-tron GT нарастват с 69% до 32 775 броя. Доставките на електромобила на Porsche Taycan се увеличават с 342% до 19 822 броя.
Чешката автомобилна марка Skoda може да се похвали с 257-процентен ръст на продажбите на електромобили до 17 697 броя, докато доставките на Seat напредват със 186% до 6172 броя.
В същото време продажбите на плъгин хибриди в рамките на германската група се увеличават до 171 300 автомобила от 56 303 превозни средства през първото полугодие на 2020 г.
Volkswagen представи стратегията си за следващото десетилетие, наречена "Нов автомобил", на 13 юли. В нея компанията прогнозира 20-процентов срив в глобалните индустриални продажби на бензинови и дизелови автомобили през следващите 10 години; почти пълен паритет в продажбите на автомобили с двигател с вътрешно горене и електрически превозни средства в рамките на групата до 2030 г.; появата и растежа на трети основен приходен поток от цифрови продукти, включително от безжични актуализации и поправки, за които Volkswagen вярва, че ще нараснат до почти същото ниво, като това на приходите от продажби на автомобили, пише investor.bg.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК