Amazon добави два нови "лидерски принципа“ към вече утвърдените си такива – списък с над 12 бизнес философии, които да ръководят решенията и целите на служителите на компанията, пише CNBC.
Много от лидерските принципи на Amazon датират от най-ранните дни на компанията, като "Клиентска обсебеност“ и "Изобретяване и опростяване“ са в основата на нейната корпоративна култура. Най-новите попълнения показват един по-различен тон, свързан с явните критики, които компанията напоследък понася.
Първият – "Стреми се да бъдеш най-добрият работодател в света" – призовава лидерите да "работят всеки ден, за да създават една по-сигурна, по-продуктивна, по-разнообразна и по-справедлива работна среда".
Това съответства от споделеното от главния изпълнителен директор Джеф Безос във финалното му писмо до акционерите по-рано тази година, в което признава, че Amazon трябва да свърши по-добра работа за служителите си. Интернет гигантът често е критикуван от своите работници, които твърдят, че трудовата култура в компанията е брутална, а напрежението нараства от април след проваления вот за създаване на синдикат в един от складовете в Алабама.
Второто допълнение към принципите е: "Успехът и мащабът носят големи отговорности". То подчертава, че статутът на Amazon като най-големия онлайн търговец на дребно в света и като компания за облачни услуги ѝ носи нови предизвикателства.
"Започнахме в гараж, но вече не сме там", гласи новият принцип. "Ние сме големи, влияем на света и далеч не сме перфектни. Трябва да бъдем смирени и внимателни за вторичните ефекти от нашите действия".
Amazon е изправена пред нарастващ натиск от регулатори и власти от цял свят, които искат да разберат дали тя се възползва неправомерно от мащаба си и действа срещу конкурентите си, пише investor.bg.
Amazon не е актуализирала списъка си с лидерски принципи от 2015 г., когато добави 14-ия си принцип "Учете и бъдете любопитни".
Снимка: Bloomberg.com
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК