Amazon добави нови лидерски принципи към списъка си, задава нов тон на управление

"Клиентска обсебеност“ и "Изобретяване и опростяване“ са в основата на нейната корпоративна култура

02.07.2021 | 17:10 Редактор:
Amazon добави нови лидерски принципи към списъка си, задава нов тон на управление
Amazon добави нови лидерски принципи към списъка си, задава нов тон на управление

Amazon добави два нови "лидерски принципа“ към вече утвърдените си такива – списък с над 12 бизнес философии, които да ръководят решенията и целите на служителите на компанията, пише CNBC.

Много от лидерските принципи на Amazon датират от най-ранните дни на компанията, като "Клиентска обсебеност“ и "Изобретяване и опростяване“ са в основата на нейната корпоративна култура. Най-новите попълнения показват един по-различен тон, свързан с явните критики, които компанията напоследък понася.

Първият – "Стреми се да бъдеш най-добрият работодател в света" – призовава лидерите да "работят всеки ден, за да създават една по-сигурна, по-продуктивна, по-разнообразна и по-справедлива работна среда".

Това съответства от споделеното от главния изпълнителен директор Джеф Безос във финалното му писмо до акционерите по-рано тази година, в което признава, че Amazon трябва да свърши по-добра работа за служителите си. Интернет гигантът често е критикуван от своите работници, които твърдят, че трудовата култура в компанията е брутална, а напрежението нараства от април след проваления вот за създаване на синдикат в един от складовете в Алабама.

Второто допълнение към принципите е: "Успехът и мащабът носят големи отговорности". То подчертава, че статутът на Amazon като най-големия онлайн търговец на дребно в света и като компания за облачни услуги ѝ носи нови предизвикателства.

"Започнахме в гараж, но вече не сме там", гласи новият принцип. "Ние сме големи, влияем на света и далеч не сме перфектни. Трябва да бъдем смирени и внимателни за вторичните ефекти от нашите действия".

Amazon е изправена пред нарастващ натиск от регулатори и власти от цял свят, които искат да разберат дали тя се възползва неправомерно от мащаба си и действа срещу конкурентите си, пише investor.bg.

Amazon не е актуализирала списъка си с лидерски принципи от 2015 г., когато добави 14-ия си принцип "Учете и бъдете любопитни".

Снимка: Bloomberg.com

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК