Един на всеки девет нови автомобила, продадени в Европа през миналата година, е бил електрически или хибрид, като продажбите на автомобили с ниски емисии се увеличават, дори когато пандемията от Ковид-19 намали общите продажби на автомобили, съобщи Европейската агенция за околната среда.
Нарастването на продажбите на електрически автомобили доведе до 12% спад на средните емисии на CO2 от новите автомобили, продавани в Европа през миналата година, в сравнение с 2019 г., като обърна тенденцията, при която тези емисии се увеличават три последователни години.
Това беше най-големият годишен спад на такива емисии, откакто ЕС въведе своите стандарти за CO2 на автомобилите през 2010 г.
От 11,6 милиона нови автомобила, регистрирани в ЕС, Исландия, Норвегия и Великобритания през миналата година, 11% са напълно електрически или хибридни. Тези превозни средства са утроили дела си от продажбите на нови автомобили от 3,5% през 2019 г.
По-строгите цели за CO2 за производителите на автомобили влязоха в сила през 2020 г., подтиквайки ги да ограничават емисиите си в целия автопарк, като продават повече автомобили с ниски емисии, купуват кредити от други производители на автомобили, които са превишили целите си, или са изправени пред глоби.
EEA не съобщи кои производители на автомобили са изпълнили целите си, пише bloombergtv.bg.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК