TikTok, китайското приложение за споделяне на видео, получи ултиматум от един месец от Европейският съюз и надзорните органи за защита на потребителите, за да отговори на опасенията относно безопасността на данните на децата в платформата, предава Bloomberg.
"Забранено е да се насочвате към деца и непълнолетни с прикрита реклама като банери във видеоклипове", заяви еврокомисарят по правосъдието Дидие Рейндърс в изявление в петък.
TikTok вече е подложен на контрол в ЕС относно начина, по който обработва личната информация на децата.
Каролайн Гриър, директор на публичната политика в TikTok Europe, заяви, че приложението "е предприело редица стъпки, за да защити по-младите потребители, включително да направи всички акаунти под 16 години по подразбиране частни и да им забрани достъпа до директни съобщения", предаде BloombergTV.bg.
Тя заяви, че потребителите под 18 години не могат да купуват, изпращат или получават виртуални подаръци и според строгите правила се забраняват и реклами, които пряко привличат деца под оказаната възраст.Действието от страна на Европейския съюз е предприето в петък след жалби на европейската потребителска организация BEUC по-рано тази година, че приложението нарушава правата на потребителите "в голям мащаб".
Снимка: БГНЕС
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК