fallback

Стрийминг надпревара: Защо Европа не може да има свой Netflix или Disney+?

Европейските медийни корпорации трябваше да положат повече усилия, за да се конкурират ефективно с американските

28.05.2021 | 23:14 Автор: Жаклина Иванова

Между придобиването на Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) от страна на Amazon.com Inc. за 8,5 млрд. долара и сливането между WarnerMedia и Discovery Inc. за 130 млрд. долара последният бум на сделки между американските медийни гиганти със сигурност е накарал европейските магнати от развлекателната индустрия да мечтаят за времена, които така и не са се сбъднали, пише Алекс Уеб за Bloomberg.

В продължение на пет години най-големите медийни компании в Европа търсят сделки по същата причина, поради която консолидацията на индустрията се ускорява в САЩ. Европейските медийни корпорации трябваше да положат повече усилия, за да се конкурират ефективно със стрийминг платформите като Netflix Inc., Amazon Prime и Disney+ на Walt Disney Co.

Но тези усилия не дадоха очаквания резултат.

Френският медиен конгломерат Vivendi SA, контролиран от милиардера Винсент Болоре, многократно се опитва без успех да създаде европейски еквивалент на Netflix. Същото може да се каже и за Mediaset SpA на бившия италиански премиер Силвио Берлускони. Междувременно анализаторите считат ITV Plc за най-вероятната цел за придобиване сред компаниите във Великобритания, но въпреки това тя остава независима. 

При икономиката на видео стрийминга важен е мащабът. Ако даден телевизионен оператор е активен в няколко държави, той не се нуждае от дадено предаване, което да бъде хит на всички или на който и да било пазар, стига да достигне до достатъчно хора като цяло, за да оправдае първоначалната инвестиция.

Представете си, че сте телевизионен продуцент, който иска да направи 10-епизоден сериал за супергерой с бюджет от 100 милиона долара, наречен Game of WandaCards. Нека допуснем, че GoWC успява да привлече 300 хил. зрители в САЩ и всеки зрител носи около 216 долара приходи за две години (както е типично за компанията). Тогава Netflix, чиято услуга се предлага в 190 страни, ще се нуждае от по-малко от 1000 допълнителни зрители на всеки от другите си пазари, за да започне да оправдава разходите от 100 милиона долара. В държави като Германия това би представлявало само 0,1% от общо 9,4-те милиона местни абонати, с които, според консултантската компания Digital-i Ltd., Netflix разполага там.

Проблемът на Европа е, че това е силно фрагментиран пазар с над 11 хил. телевизионни канала, повечето от които все още зависят от рекламната икономика на линейното излъчване, където стойността на един зрител е значително по-малка, отколкото тази на един потребител на услуга за видео стрийминг. Дори най-разпространеният в континентална Европа език, немският, покрива едва 95 милиона жители, които го използват, главно в Германия, Австрия и Швейцария. Това затруднява оправданието да похарчите 100 милиона долара за дадено шоу - в случая WandaKartenspiel.

Четете повече по темата в investor.bg.

Снимка: Bloomberg.com

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от Техно
fallback