Сан Франциско, Лондон, Берлин - това беше маршрутът на шефа на Tesla Илън Мъск, преди да кацне на летището в Берлин Бранденбург с частния си самолет в неделя вечерта. В понеделник следобед той подкара Model 3 до строителната площадка на своята Gigafactory в Грюнхайде, Бранденбург.
Причината за посещението: "Предимно от техническо естество", казва пред DPA Йорг Щайнбах, министър на икономиката на Бранденбург. Следователно не са предвидени срещи с него или с министър-председателя Дитмар Войдке (и двамата от социалдемократическата партия).
По време на посещението си Мъск искаше да научи повече за състоянието на строителните дейности. Все още има многобройни проблеми и досега съоръжението има само временни разрешения. Началото на производството вероятно ще бъде отложено от юли до началото на 2022 г., пише германският Handelsblatt.
Мъск, от друга страна, вярва, че производството все още може да започне до края на годината. "Дано до края на годината. Трудно е да се предвиди именно защото автомобилите могат да бъдат произведени само когато всички части са налични", каза 49-годишният предприемач пред RTL и n-tv по въпроса кога от поточната линия ще излезе първата кола. "Не можем да пуснем кола, готова само на 99%. В момента изглежда, че можем да започнем производство в края на годината".
Основният контакт на Мъск на място вероятно е бил Андре Тиериг. Дългогодишният мениджър на Ford е в Tesla от едва година. В производителя на електрически автомобили той първоначално ръководеше звеното на бояджийския цех, преди да бъде назначен за началник на Gigafactory в Грюнхайде в началото на годината. Той трябва да ръководи строителството и да подписва официалните заявления за Tesla.
Мъск вече е посещавал няколко пъти строителната площадка в Бранденбург. Една от най-важните причини за текущото посещение е планираната фабрика за акумулаторни батерии. Всъщност Tesla искаше да кандидатства за одобрение за производството на литиево-йонни клетки най-късно до юли. Началото на производството е предвидено към 2022 г.
Фабриката на акумулаторните батерии е основна част от новото фабрично съоръжение - и пионерски проект. Взискателни процеси като дизайнът на батериите 4680 или на сухите електроди трябва да бъдат разработени там и пуснати в серийно производство - и след това прехвърлени в другите фабрики на Tesla.
Мъск критикува бюрокрацията в Германия
Фабриката на акумулаторните батерии трябва да създаде до 1000 нови работни места и трябва да бъде изградена непосредствено на изток до фабриката за автомобили. Необходимото пространство все още е неясно, но поради многобройните иновации трябва да бъде значително по-малко, отколкото в предишните гигафабрики.
Проблемът: Със заявлението за лиценз за фабриката за акумулаторни батерии Tesla може да предизвика още по-голямо напрежение от досега създаденото. Например, изискванията за водата за производството трябва да бъдат изяснени и обсъдени с Министерството на околната среда на Бранденбург.
По време на посещението си Мъск за пореден път разкритикува бюрокрацията в Германия: "Ако има все повече и повече правила, можете в крайна сметка да не правите нищо", каза той пред Ройтерс.
Четете цялата статия в Investor.bg.
Снимка: БГНЕС
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК