Автомобилите стават все по-скъпи, а случващото се на пазарите на метали не прави нещата по-добри, пише Bloomberg. Много от важните суровини за автомобилната индустрия, като мед, стомана и алуминий, записват рекорди в цената си през последните месеци. Ограничените доставки не могат да задоволят търсенето, подкрепено от стимулите, отпускано от правителствата по света.
По данни на JPMorgan Chase&Co цената само на металите, използвани в автомобилната индустрия, се покачва с 83% през първото тримесечие на 2021 година. Обикновено на металите се падат около 10% от цената на автомобилите. Или това означава, че за да отрази движението на металните пазари автомобили с цена 40 хил. долара трябва да поскъпне с 8,3%., пише Investor.bg
Скъпата мед се отразява върху цената на електромобилите - те използват около 3 и половина повече мед от конвенционалните двигатели. Традиционно батериите за електромобилите използват още големи количества литий, кобалт и никел, които поскъпват с поне 47% през последните 12 месеца.
Това оказва негативен ефект върху компании като Tesla и Volkswagen, които опитват да направят електромобилите по-конкурентни на традиционните автомобили. От друга страна обаче така автомобилните производители имат по-голям стимул да разработват нови технологии, които да използват по-малко метали.Движението на цените на металите вече се усеща, коментира преди дни изпълнителният директор на Ford Джим Фарли. Неговата компания, заедно с BMW, инвестира 130 млн. долара в стартъпа Solid Power, който разработва автомобилни батерии. Целта е да бъде намерен начин за намаляване на използваните метали и намаляване на производствените разходи 10 пъти.
Търсенето на автомобили расте в световен мащаб - заради пандемията от коронавируса много хора избягват обществения транспорт. Глобалният проблем за доставката на полупроводници също играе негативна роля за автомобилната индустрия.Снимка: Bloomberg.com
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК