Spotify пусна своя услуга за подкаст абонаменти в Съединените щати, давайки на създателите на съдържание повече възможности да печелят пари, предава Ройтерс.
Това се случи само седмица, след като стрийминг гигантът Apple обяви собствен абонамент за подкаст услугата си.
Монетизацията на подкасти може да бъде предизвикателство за стрийминг компаниите, тъй като е трудно да се измери възвръщаемостта на инвестициите в подкаст реклами, но повечето играчи застават зад тези усилия.Spotify например инвестира значително в технологии за своя инструмент "Streaming Ad Insertion” и чрез придобиването на компанията за рекламни технологии Megaphone за 235 млн. долара, пише Investor.bg
Новата абонаментна функция на Spotify се предлага през Anchor – платформата ѝ за създатели на съдържание. Това ще позволи на подкастърите да отбелязват кои епизоди да са само за абонати и да ги публикуват в Spotify и други платформи, обяви компанията.
В опит да привлече повече създатели на съдържание в платформата Spotify обяви, че няма да прибира дял от абонаментните приходи в следващите две години. Компанията твърди, че участващите автори ще получават 100% от приходите от абонатите, като се изключат таксите за трансакциите. От 2023 г. Spotify ще въведе 5% такса за ползването на инструмента. Apple, от своя страна, прибира 30% дял през първата година, а след това ще свие таксата до 15% през втората.Spotify ще пусне функцията с 12 различни подкастъри, включително NPR, а в следващите месеци ще я отвори и към още създатели на съдържание.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК