Изтичане на информация: Ще позволите ли на Apple да ви следи?

Досега приложенията можеха да събират и споделят всякакви лични данни на потребителите

27.04.2021 | 16:52 Редактор:
Изтичане на информация: Ще позволите ли на Apple да ви следи?
Изтичане на информация: Ще позволите ли на Apple да ви следи?

Потребителите на iPhone по света започнаха да получават серия от непознати съобщения от началото на тази седмица след сваляне на най-новия софтуерен ъпдейт на Apple, питащи ги дали искат да бъдат следени, пише Financial Times.

Десет месеца, след като Apple обеща "разширени функции за неприкосновеност“ за iPhone, промените най-сетне пристигнаха заедно с iOS 14.5 - въпреки силния протест на конкурентите на Apple и антитръстовите оплаквания във Франция и Германия.  

Първият път, в който потребителите отворят всяко от приложенията си след ъпдейта, ще се изправят пред един простичък въпрос: "Ще позволите ли на (името на приложението) да следи вашата активност в приложенията и уебсайтовете на други компании?“

Има два възможни отговора – "Позволи“ и "Накарай приложението да не следи“. Изправени пред такъв избор, се очаква повечето потребители да откажат.

Досега приложенията можеха да събират и споделят с трети страни като брокери на данни всякаква лична информация за потребителите, включително локация, кои други приложения използват те, кога влизат в конкретните приложения, криптирана версия на имейл адреси, телефонните номера и уникалния код за идентификация на iPhone, известен като IDFA (Идентификатор за рекламодатели).

Според Fun Corp, разработчик на приложения, голяма част от потребителските действия и събития се следят ежедневно. Автор в Washington Post установи, че 5400 тракера са събирали данни от телефона му само за седмица. Много приложения изпращат данни до множество партньори, включително Facebook и Google.

Когато потребителите на iPhone се прехвърлят от приложение в приложение и сърфират в мрежата, те оставят купища данни всеки път, включително копие от своя IDFA. Това позволява на онлайн  рекламната индустрия да създава профил на поведението, който рекламодателите използват, за да предлагат подходящи реклами.

Четете повече по темата в investor.bg.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК