Facebook представи визията си за гривна, която ще контролира предстоящите ѝ очила с добавена реалност. Това е най-новата стъпка, част от усилията на социалната мрежа в надпреварата ѝ с Apple за лидерство в следващото поколение технологии, пише Financial Times.
Гривната, която може да интерпретира сложни движения на ръцете чрез сензори, които улавят нервните сигнали на китката, ще позволи на потребителите да си взаимодействат с виртуалния свят проектиран в очилата им. Това ще се случва чрез фини движения на пръстите или с „интелигентни кликвания“, допълва компанията, пише Investor.bg.
Най-голямата социална мрежа в света от години работи по първите си умни очила, които основателят на компанията Марк Зукърбърг вярва, че ще станат масов продукт до края на десетилетието. Очаква се предварителен модел очила да бъде пуснат по-късно тази година, но той ще е с по-ограничени възможности.
Главният технологичен директор на Facebook Майк Шрьопфер отказва да посочи кога гривната ще се появи на пазара.
Технологични компании като Apple и Fitbit, която вече е собственост на Google, предлагат умни часовници и гривни от няколко години. Въпросните устройства могат да следят физическото представяне при тренировки и да получават известия от смартфон. Но Facebook е първият технологичен гигант, който предлага използването на такава гривна като система за управление на добавена (AR) и виртуална реалност (VR).
Други дизайнери на системи за AR и VR предлагат редица начини за управление на техните очила – от контролери, подобни на тези за видео игри, до гласови команди.
Facebook твърди, че вярва, че нейната система е по-добра, защото гривните са по-удобни и интуитивни за ползване, докато гласовите команди могат да бъдат повлияни от фонови шумове или да бъдат чути от другите.
Машинното обучение ще позволи на технологията да се адаптира към всеки потребител, като следи поведението му, за да предсказва по-добре какво иска да прави в бъдеще.
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК