"Всички трябва да осъзнаем, че сме свидетели на нови обществени отношения, които възникват и се променят във връзка с новите технологии. И с оглед на това трябва да помислим дали не е време да се промени начина на създаване на закони, тъй както докато излезе едно законодателство тези отношения могат да са се променили така, че да са нанесли вреда".
Той характеризира случващото се между Facebook и Австралия в момента, като сблъсък на новите парадигми и новите явления като социалните мрежи с познатите ни отношения в обществото. По думите му става въпрос най-вече за това как се разпределят парите на пазара и по-конкретно на медийния пазар.
"Получи се огромен разрив между това, че днес потребителите не искат да ходят при традиционните медии, а разчитат на социалните мрежи за информация, и вече въпросът е кой на кого е готов да плати“, каза Димитров.
Той смята, че вече рекламодателите не са готови да платят на медиите, а на социалните мрежи и така те печелят в пъти повече от медиите, които са основният генератор на съдържание."Идеята е къде е балансът и как да се защитят интересите на доставчиците на съдържание и до каква степен това трябва да се наложи със закон“, добави експертът.
Той смята, че се появява въпросът дали мрежа като Facebook трябва да бъде дерегулирана и да бъде оставена в сферата на частните отношения или тя вече се превръща в нещо ново в живота на хората.Вижте още по темата в bloombergtv.bg
Снимка: Pixabay
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК