Американската социална мрежа Twitter обмисля разширяване на своя бизнес модел. Сред идеите са нови абонаментни услуги и дори платени функции, които да увеличат приходите от реклама.
Twitter Inc. изгражда абонаментен продукт като начин за облекчаване на зависимостта му от рекламата - план, който социалната мрежа разглежда от години и който сега има силен приоритет предвид пандемията и натиска от активисти инвеститори за ускоряване на растежа, предава Bloomberg.
По-голямата част от приходите на Twitter идват от целенасочена реклама, която предлага рекламни публикации, насочени към конкретни групи потребители. Този бизнес се разрасна през последните години с по-ниски темпове, отколкото при конкуренти като Facebook Inc. и Snap Inc., а делът на Twitter от пазара на дигитални реклами остава на ниското ниво от 0,8%, показват данни на EMarketer.
Twitter би могла са се възползва от отделен приток от приходи, който не е толкова зависим от рекламата на марките. Потребителската база на компанията в САЩ, най-ценният ѝ пазар, също започна да стагнира, което означава, че тя не може да разчита на просто добавяне на потребители, за да генерира повече приходи, пише Investor.bg.
Поне една идея, която се разглежда, е свързана с т. нар. "бакшиш", или възможността потребителите да плащат на хората, които следват, за ексклузивно съдържание, твърдят източниците, които са поискали да не бъдат идентифицирани, защото дискусиите са вътрешни.
Другите възможни начини за генериране на периодични приходи включват таксуване за използване на услуги като Tweetdeck или разширени потребителски функции като "отмяна на изпращането" или опции за персонализиране на профила.
Абонаментите винаги са предлагали примамлива алтернатива на рекламата, но социалните мрежи традиционно остават безплатни като начин за насърчаване на растежа и ангажираността на потребителите, който след това се субсидира с платени маркетингови публикации.
Снимка: Alex FLynn/Bloomberg
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК