fallback

Локдаун пред компютъра: 1 млрд. китайци ползват глобалната мрежа

Страната води пред Индия (639 млн. интернет потребители) с 350 млн.

05.02.2021 | 08:28 Автор: Юлия Христова

Нови данни показват степента, в която китайците са се насочили към ползването на интернет в зората на коронавирусната пандемия и са развили нови навици, като пазаруването през стрийминг на живо, пише CNBC.

До края на 2020 г. Китай е имал 989 млн. интернет потребители, сочат данни, публикувани от правителствената агенция Китайски интернет мрежови информационен център (CNNIC).

Това е над бройката от 85,4 млн., регистрирана през март, точно след най-тежкия удар на коронавирусната епидемия в Китай, който принуди стотици милиони китайци да прекарват повече време вкъщи.

За да се разбере мащабът на това почти едномилиардно интернет население на Китай, трябва да отбележим, че страната води пред Индия (639 млн. интернет потребители) с 350 млн., което е повече от цялото население на Съединените щати.

Правителствените данни показват още как след като най-лошият момент за развитието на огнището в Китай приключи до април някои онлайн тенденции се запазиха, а други – не. В доклада се посочва, че между март и края на годината още 72,15 млн. души са започнали да пазаруват онлайн, предимно през мобилни телефони, с което общият им брой е достигнал 782 млн.

Същевременно повече хора са имали повече пари за харчене и са работили предимно от вкъщи. Докладът разкрива, че делът на интернет потребителите с месечен доход от поне 5001 юана (774 долара) е нараснал до 29,3% през декември, спрямо 27,6% през март.

Броят на хората, работещи от дистанция, се е увеличил със 147 млн. от юни до 346 млн. към декември, или около една трета от интернет потребителите в страната. Повече хора гледат кратки видеа, отколкото пазаруват онлайн

Колкото и значителен да е бил ръстът да онлайн купувачите, гледащите видеа са скочили още повече – със 76,33 млн. за 9 месеца до 927 млн. през декември. 

Цялата статия четете в investor.bg

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от Техно
fallback