Услугата за споделяне на снимки Instagram обяви, че обединява двата си най-големи приоритета – онлайн пазаруването и новата ѝ функция за кратки видеа Reels, която се конкурира с бързо развиващата се социална мрежа TikTok, пише CNBC.
Сега компании и създатели на съдържание могат да отбелязват продукти, когато създават видеа за Reels, а потребителите могат да избират да разгледат стоките веднага или да ги заделят за по-късна покупка.
Вкарването на възможност за пазаруване във видео формат има за цел да направи Reels много по-ангажираща за потребителите и по-привлекателна за създателите на съдържание. Освен това може да направи рекламите по-ефективни като предостави на потребителите възможност за моментална покупка на рекламирания продукт, а в замяна ще позволява на Facebook да ги таксува повече за тях.
В дългосрочен план функцията може да допринесе на създаването на нов източник на приходи от електронна търговия на социалната мрежа, която се очаква да взема такса за всяка трансакция, въпреки че е махнала таксите до края на годината, за да помогне на малкия бизнес да се справи с пандемията.
"За нас е важно да създаваме смислени начини, по които създателите на съдържание да се издържат в Instagram, защото в противен случай те ще трябва да отидат при конкуренти“, като Snap и YouTube, коментира главният изпълнителен директор на Instagram Адам Мосери.
По думите му в рамките на следващите 5 до 10 години има огромна дългосрочна възможност за Instagram в пазаруването, въпреки че всичко това е доста по-сложно от нейния традиционен рекламен бизнес.
Мосери направи коментарите пред CNBC в момент, в който компанията очакваше завеждането на дела от Федералната търговска комисия и 48 щатски прокурори, които обвиняват компанията в монопол над социалните мрежи и в използването на своя мащаб и придобиванията си, за да обуздава конкуренцията.
Повече по темата четете на investor.bg
Снимка: Pixabay
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК