Повече от година след встъпването в длъжност на Мариса Майер като главен изпълнителен директор на Yahoo американската интернет компания продължава да боледува. През третото тримесечие продажбите са намалели в сравнение със същия период на миналата година с 5 на сто до 1,1 милиарда долара.
Оперативната печалба се свива заради високите разходи за развитие на нови продукти - те са се увеличили с 39% до 93 млн. долара, обяви компанията.
Майер бе назначена, за да извади Yahoo от летаргията, в която бе изпаднала компанията, и успя да стори това отчасти. Както обича да повтаря, многото нови предложения са привлекли и нови потребители.
Yahoo "ремонтира" услугата за снимки Flickr и направи високи инвестиции в приложения за смартфони и таблети, както и придоби и блог платформата Tumblr.
Но в събирането на пари от реклама Yahoo продължава да изостава зад силната конкуренция от страна на Google и Facebook. По-специално продажбите на банер реклама спадат, което се дължи и на понижението на цените. Също така и платените линкове в резултатите от търсенето са донесли по-малко пари в касите на концерна.
Под черта печалбата възлиза на 297 млн. долара след 3,2 млрд. долара преди година. По това време обаче продажбата на акции в китайската интернет компания Alibaba изстреля резултата в тези висини.
Реакцията на инвеститорите обаче бе по-скоро мека. В следоборсовата търговия акциите поскъпнаха с малко под един процент, тъй като в същото време Yahoo обяви, че при евентуално IPO на Alibaba ще се раздели с по-малко акции от първоначално планирания брой.
Участието в успешните китайски компании е съкровището на Yahoo и то редовно се грижеше за добри печалби.