Apple е известна с иновативните дизайнерски решения и досега друга компания не е била толкова влиятелна и свързана с естетиката. През последните две години обаче Apple започна да изостава от дизайнерска гледна точка, съобщава Bloomberg.
Това е най-видимо в света на интерфейса, защото Apple винаги използва такъв, при който виртуалните неща приличат на истински. Приложението Notepad например има жълта хартия с редове, а компасът прилича на автентичен махагонов компас.
Двама от най-големите конкуренти на компанията – Microsoft и Google предлагат нови решения. Операционната система на Windows телефона няма огромен комерсиален успех, но получава внимание от дизайнерите. Компанията следва по-семпла естетика, която има смисъл при дисплеите на смартфони, където се изисква информацията в ясен вид. От Google не се опитват да направят документите в Gmail да изглеждат старинни, a да измислят оригинални и нови идеи.
Не че операционната система на Apple се опитва да изглежда остаряла. Някои твърдят, че дизайнерският директор на операционната система на Apple Джонатан Ив разработва чисто нова визия.