След технологичните проблеми Boeing отново е готов за атака на пазара

Очаква се до края на годината производството на 787 да се удвои до десет самолета на месец.

30.05.2013 | 16:01
След технологичните проблеми Boeing отново е готов за атака на пазара

Американският производител на самолети Boeing вече гледа напред в бъдещето и планира да обнови моделите си, след като преди време бяха открити дефекти в акумулаторните им батерии и други части, предаде Bloomberg. Компанията разчита на дългоочаквания модел 787 Dreamliner, както и на бъдещата по-голяма и луксозна версия на 777, за който клиентите все още се редят на опашки пред фабриките.

От Boeing заявиха, че ще продължат да работят с външни партньори за производството на някои части на новия 787, въпреки критиките, че са дефектни. Така например, проблемните литиево-йонни батерии се правят в Япония някои компоненти от опашката - в Италия, а в други държави - части от крилата и фюзелажа.

Предизвикателството при аутсорсинга е да бъде запазено високото качество, но на сравнително ниска цена, коментират от компанията.

 "Имаме много широка верига на доставките за този самолет и ще се придържаме към нея. Доволни сме от партньорствата с доставчиците по целия свят, включително в Китай", казва Лари Лофтис, директор на програмата за модела 787.

Дори след проблемите с батериите и приземяването на машините, в завода в Еверет, щата Вашингтон, все още се правят Boeing 787. Досега се произвеждаха по пет самолета на месец, а през май - до седем. Амбициите на компанията са до края на годината да излизат по десет летателни машини месечно от заводите в Еверет и Южна Каролина.

Частите за новата модификация Boeing 787-9 Dreamliner вече пътуват към поточната линия, а източници, близки до компанията, твърдят, че на авиошоуто в Париж през юли тази година се очаква официалното обявяване на следващия модел Boeing 787-10.

Програмата за развитие на новия 777X пък получи одобрението на борда на директорите в компанията, но се появиха въпроси защо тя трябва да започне точно сега, когато продажбите на стария модел 777 са силни, а на 747 Intercontinental се понижават.

 "Засега няма крещяща нужда от смяна на модела 777, но цикълът на развитие на новите самолети е доста дълъг и затова е време да начертаем плановете си“, казва Скот Фанчър, директор на авиационната програма на Boeing.

Фактите показват, че продажбите на новия 747 няма да бъдат "изядени" от новата линия самолети. Той има отлични характеристики и е изключително надежден, пасажерите го харесват, така че очакваме той да набира все повече сила", коментира Фанчър.