Регулаторните органи на 6 европейски държави, където технологичният гигант Google има най-голям пазар, се обединиха в усилията си да накарат компанията да преразгледа политиката си за защита на личните данни.
Водени от Франция, организации от Великобритания, Холандия, Германия, Испания и Италия се споразумяха да обединят усилията си.
Те твърдят, че Google не е изпълнила ангажимента си да направи промени в своята политика, касаеща защитата на личната информация. По този начин потребителите не са наясно каква информация съхранява компанията за тях и за колко време. Миналата година технологичният гигант сля 60 отделни метода за защита на данни в един универсален.
Тогава представители на Google обясниха, че това е легална и необходима стъпка за синхронизиране.
Експерти обаче твърдят, че Google има огромен интерес да събира и комбинира данни за потребителите. Особено предвид, че интернет търсачката, която има 95% проникване на европейския пазар се издържа предимно от реклама, която се насочва към аудиторията именно на базата на тези данни.