Mедийната индустрия пострада сериозно от Ковид-19, който затвори киносалоните и тематичните паркове, обърка спортните програми и намали драстично бюджетите за реклама. Не се очертава възстановяването от това да е бързо или лесно.
Пандемията задълбочава проблемите за онези компании, които бяха силно зависими от традиционните телевизионни модели и изчакаха твърде дълго с развиването на стратегии за стрийминг услуги - особено в момент, когато отказът от кабела се ускорява. Разходите за ТВ реклама в САЩ се очаква да намалеят със 17% тази година, и вероятно ще са нужни две-три години, преди посещаемостта в тематичните паркове да се нормализира отново.Повечето компании виждат ясно посланието: единственият начин да оцелеят и да подсигурят бъдещето си е да пренасочат ресурси към стрийминга - един бързо растящ, но твърде непечеливш бизнес. Компаниите в развлекателния сектор вече ще се оценяват на база перспективи за растеж на дигиталния им бизнес, а не по традиционните показатели като обороти и парични потоци.
Платената телевизия
Пакетите с платена телевизия, които толкова дълго бяха гръбнакът на световната медийна екосистема, са в ускорен упадък заради отказа на все повече хора от кабела. Глобалните им приходи ще паднат с 25% до 2025 спрямо върховото постижение от 202 милиарда долара през 2016. Зрителите мигрират от традиционната ТВ услуга към по-евтини стрийминг варианти като Netflix и Disney+. В САЩ традиционните платени пакети са засегнати безвъзвратно, като постепенният отлив се превръща в порой. Очакваме те да загубят около 50% от 100-милионната си клиентска база до 2024 година.Стриймингът
Пандемията и икономическите ѝ ефекти ще разширят потенциалния пазар за стрийминг услуги, ускорявайки прехода от традиционните телевизионни услуги. Карантината и стоенето по домовете бе благословия за този бизнес и доведе, според нас, до трайни промени в поведението на потребителите.Абонатите на стрийминг услуги почти ще се удвоят до 1.2 милиарда през 2025 спрямо 2019. Половината от световните абонаменти ще се падат на Netflix, Disney+ и Amazon Prime. Приходите от стрийминг също ще последват тенденцията и ще се удвоят до около 100 милиарда долара през 2025. Над половината от това ще се пада само на САЩ и Китай, според Digital TV Research.
Рекламата
Дигиталната революция в медиите вероятно ще продължи да се ускорява в следващите години. Това личи ясно от глобалния рекламен пазар, където приходите от дигитални канали надхвърлиха тези от традиционна телевизия още през 2016 година, благодарение на играчи като Facebook и Google, които отмъкнаха рекламните долари от конвенционалните платформи.
Но макар тенденцията да изглежда доста сурова за телевизионната реклама, с очакван отлив на приходи от порядъка на 15 милиарда долара само на американския пазар, големите медийни групи като Disney и ViacomCBS може да успеят да отклонят 50-70% от тези средства чрез своите видеоуслуги като Hulu и Pluto TV.
*Коментарът на старши анализатор за медийния сектор в Bloomberg LP Гийта Ранганатан е част от поредицата материали на луксозното бизнес списание The Inflight Magazine. По повод 5-ия рожден ден на Bloomberg TV Bulgaria екипът на реномираното издание потърси експертното мнение на лицата от телевизията за това кои ще са следващите 5 най-важни теми за света на бизнеса и икономиката до 2025 година.
Четете повече по темата в bloombergtv.bg.
Снимка: Bloomberg.com
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК