Батериите на част от електромобилите продължават да се палят - защо?

Tesla се сблъска с подобни неизправности миналата година

11.11.2020 | 12:25 Редактор:
Батериите на част от електромобилите продължават да се палят - защо?
Батериите на част от електромобилите продължават да се палят - защо?

Автомобилните производители, които се стремят да си осигурят доминантна позиция на пазара на електрически превозни средства, наскоро удариха на камък - батериите им продължават да се запалват, предава CNN Business.

В края на септември BMW започна да изтегляне от пазара в Съединените щати 10 различни хибридни модела на компанията и тези на Mini поради високия риск от спонтанно запалване. Подобни инциденти могат да бъдат причинен от отломки, попаднали в клетките на батерията по време на производството на автомобила. През октомври Националната агенция за безопасност на движението по пътищата на САЩ започна разследване по сигнали за спонтанно запалване на батериите на електромобилите на Chevrolet - Bolt. GM обявиха, че сътрудничат в разследването.

Няколко дни по-късно Hyundai обяви, че е отзовавала 6 700 джипа Kona Electric в САЩ и ще изтегли около 75 000 бройки от този модел в световен мащаб, след като и тя получи множество сигнали за спонтанно запалване на батериите при паркиране.

Няма да бъде погрешно, ако се каже, че спонтанните пожари при електромобилите са все още рядкост, дори и в сравнение с пожарите при конвенционалните двигатели. Но електромобилите привличат вниманието, защото технологията покрай тяхното производство се счита за сравнително нова.

И именно тази нейна характеристика има потенциала да отклони потенциални купувачи от процъфтяващия пазар на електрически автомобили, коментира Мишел Кребс, директор на AutoTrader.

Компанията майка на AutoTrader, Cox Automotive, редовно прави проучвания за потребителските нагласи на купувачите на автомобили при търсене на ново превозно средство и първите две основни предпоставки за покупка винаги са надеждност и безопасност, сподели Мишел Кребс. Сигналите за спонтанни пожари очевидно са в пагубни по двата критерия.

"Ще има огромен съдебен натиск върху производителите на автомобили да разрешат проблема, защото това е пазара електромобили е тяхното бъдеще," коментира още Мишел

Tesla се сблъска с подобни неизправности миналата година след два широко разпространени в медиите запалвания на батерии, които принудиха компанията да актуализира автомобилния си софтуер. Години по-рано, след пожар, причинен от повредена от пътни отломки батерия, Теsla започна да поставя пластини под автомобилите си, за да защити по-добре шасито.

Защо батериите се палят?

Литиево-йонните батерии, независимо дали са в смартфони или автомобили, могат да се запалят, ако са били неправилно произведени, повредени или злоупотребени; или ако софтуерът, който предпазва батерията от получаване на твърде много или твърде малко електрическо захранване, не е бил оптимизиран, уточни Кен Бойс, главен инженерен директор в Underwriters Laboratories - група за безопасност и тестване на продукти Underwriters Laboratories.

Като се вземе предвид колко литиево-йонни батерии има в света днес, спонтанното им запалване е са доста рядко.

"Смята се, че вероятността за спонтанен пожар е около 1 на 12 милиона", коментира Кен Бойс. "Въпреки това има няколко условности - всяка година се произвеждат между четири и осем милиарда батерийни клетки и това съотношение започва да се променя"

Батерийните клетки са отделни малки батерии, които се се сглобяват в една голяма в електромобила. Подобно превозно средство може да има стотици или дори хиляди батерийни клетки в една или повече батерии.

Повече по темата четете на bloombergtv.bg

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК