Дизайнът на европейските модели на Ford буквално избухна в последните години. И то в положителна посока. Умението да сътвориш изгоден автомобил, който да изглежда добре дори в базовото си оборудване с 14-инчови стоманени джанти и тасове, не се отдава на всекиго. Специалистите от Кьолн обобщават това със словосъчетанието „кинетичен дизайн“ – ние му казваме просто атрактивен външен вид. В най-голяма степен това важи за първите три модела в портфолиото на компанията — Ка, Fiesta и Focus. В тях ще се почувствате поне малко като Яри-Мати Латвала и Петер Солберг, които опитомяват състезателната Fiesta в заводския отбор на Ford в Световния рали шампионат.
А сега вече има и нов 1.0 Ecoboost трицилиндров бензинов двигател с директно впръскване и турбопълнене. Той е с изключително опростена конструкция без балансиращ вал, но въпреки това произвежда до 125 кс, без да разкрива малолитражната си природа. Вибрации не се усещат, а мощността е напълно достатъчна, за да осигури приятна динамика на тежащия около 1200 кг Focus.
И все пак какъв е разходът, който е най-интересен в трицилиндровите разработки? По-мощната версия на 1.0 Еcoboost се нуждае от около 5 л/ 100 км в градски условия, а на извънградски маршрут той може да падне дори по-надолу. Базовият вариант е с точно 100 кс и на хартия декларира още по-слаба нужда от гориво. Освен във Focus, новият двигател, който идва на мястото на атмосферния 1.6-литров атмосферен мотор със 105 кс, се предлага в B-Max и C-Max.