fallback

The Financial Times писа за Баховица

Сглобените в България китайски коли имат своите шансове на европейския пазар, отбелязва изданието.

23.02.2012 | 13:42

Откриването на първата в Европейския съюз фабрика за китайски автомобили в Баховица бе отбелязано и от авторитетния The Financial Times. Вестникът съобщава, че базираното в ловешкото село съвместно предприятие на Great Wall Motor и Litex Motors ще произвежда два модела – градския Voleex C10 и пикапа Steed 5. Това ще са първите китайски коли, произведени в ЕС и съответно ползващи пълен достъп до европейските пазари. Въпросът е, отбелязва авторът Джонатан Уитли, дали европейците ще искат да ги купуват.

FT припомня скорошните твърде негативни тестове на други китайски марки в автомобилното предаване Top Gear на BBC. Все пак водещите Джеръми Кларксън и Джеймс Мей признаха, че при напредъка, който китайските компании са направили в последните пет години, не се знае къде ще са те след още пет.

Джонатан Уитли цитира и отзивите от два теста на конкретните модели на Great Wall. Джеймс Багът от autoblog пише за Voleex C10: "най-шокиращото в тази малка градска кола е колко добра е всъщност". Багът отчита нестабилното поведение в завоите и недотам комфортното окачване, но като цяло дава добра оценка на колата.

Пикапът Steed 5 пък е тестван от южноафриканското издание SA Road Tests: "Общото ни впечатление е за корав, потенциално дълготраен автомобил, който може спокойно да се справи с нуждите на семействата и на фирмените клиенти".

Като цяло, обобщава Уитли, тестовете оставят впечатлението за автомобили с умерено качество, които са процес на подобряване. "Освен това те имат едно мощно оръжие: цената", добавя FT, напомняйки, че цената и на двата модела ще е в рамките на 8 000 до 12 000 евро. За сравнение във Великобритания Hyundai i20, който е пряк конкурент на Voleex C10, започва от 11 700 евро.

fallback
Още от Техно
fallback